|
Az
ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskola Szakmai tárgyak programonként A
programoktól kapott tájékoztatás alapján Anglisztika és amerikanisztika
Germanisztika
Magyar és uráli irodalomtudomány (folklór) és könyvtártudomány
Szlavisztika
Romanisztika
Modern angol és amerikai irodalom *
Ajánlott a disszertációjukat amerikai témából készítő hallgatóknak Általános tárgyak
P/IR/AIR/MOD-1 Filozófia Heidegger után** (K) Az egy félévre tervezett kurzus bevezetést nyújt a 20. század jelentős filozófiai irányzataiba, melyek hatással voltak a különféle irodalomelméleti iskolák kialakulására is. A kiindulópontunk, hogy az irodalomelméleti-kritikai munkák megértésének előfeltétele az elméletet is meghatározó fogalmi keret. A tárgyalt kérdések: 1. az ún. nyelvészeti fordulat és Gottlob Frege forradalmi újításai a logika és szemantika terén; 2. a fenomenológia időfogalmának problematikája; a kontinentális bölcseleti iskola megalapítása; 3. a lét és idő fogalma Martin Heideggernél; 4. a bécsi kör; az atomizmus, nyelvészeti elemzés és a pozitivizmus; 5. Ludwig Wittgenstein; a Traktátustól a Filozófiai vizsgálódásokig; 6. Merleau-Ponty fenomenológiája és „az értelem vad területe”; 7. Jean-Paul Sartre egzisztencializmusa; 8. Austin, Ryle és a brit analitikusok második nemzedéke; 9. Lacan tudatalatti-fogalma; 10. Derrida és a dekonstrukció; 11. Ricoeur fenomenológiai hermeneutikája; 12. Lévinas etikai ontológiája; 13. Összegzés; 14. Végkövetkeztetés.
P/IR/AIR/MOD-1
Alexander Pope és az angol filozófiai költészet A kurzus középpontjában Pope An Essay on Man című munkája áll, melyet az angol filozófikus költészet kontextusában elemzünk. Bevezetést nyújtunk Pope életművébe és általában a filozófikus költészet tárgyalásának módszereibe, majd a „teodicea” főbb teológiai és filozófiai problémáit vizsgáljuk Vergilius: Georgicon és Milton: Elveszett paradicsom című költeményeiben. Az Elveszett paradicsom, illetve az Essay on Man invokációjának összevetésével megvitatjuk a közös örökségüket és az eltéréseiket is. Ezek után módszeres szövegolvasás alá vesszük Pope költeményének mind a négy részét és ahol szükséges, kitérünk a korszak más költői és bölcseleti szövegeire, illetve a költemény fogadtatásának történetére is. P/IR/AIR/MOD-2 Az amerikai reneszánsz filozófiája és irodalma* Sarbu Aladár kedd, 10–11:30, ADs 211 A szeminárium célja az, hogy áttekintést nyújtson az amerikai reneszánsz irodalmáról filozófiájáról és esztétikájáról, és feltárja benne a modernizmust előlegező elemeket. Annak érdekében, hogy kirajzolódjék az a környezet, amelyben ez az irodalom és filozófia virágzásnak indult, jelentős terjedelmet kapnak a tanulmányozandó anyagban az amerikai társadalom és kultúra éles szemű megfigyelői: Alexis de Tocqueville, James Russell Lowell, George Bancroft, Orestes A. Brownson és Walt Whitman. A kor legjelentősebb filozófia irányzatát, a transcendentalizmust Ralph Waldo Emerson, Henry David Thoreau és néhány kisebb, de a maga idejében jelentősnek számító transzcendentalista gondolkodó képviseli. Az európai kulturális, filozófiai és irodalmi hatások vizsgálata Kant, Coleridge, Carlyle és Wordsworth munkásságára terjed ki. A kor szépirodalmát Nathaniel Hawthorne, Edgar Allan Poe, Herman Melville elbeszélései és regényei, Emerson, Thoreau, Poe, Jones Very és Whitman költészete képviselik. A tárgy egyaránt hasznos az amerikai és angol romantika iránt érdeklődőknek és a modernizmus, azon belül a szimbolizmus kutatóinak. P/IR/AIR/MOD-3 A kortárs regény irodalomelméleti olvasatban: Anthony Burgess** Farkas Ákos csütörtök, 8:30–10, ADs 109
A kurzus célja kettős. Egyrészt előadások formájában igyekszik felfrissíteni
és kibővíteni a hallgatók irodalomelméleti ismereteit, különös tekintettel
a bahtyini regényelmélet és a posztkoloniális irodalomkritika egymást
részben kiegészítő, részben vitató alapfeltevéseire, sajátos fogalomkészletére
és műelemző módszertanára. Gyakorlatiasabb célkitűzés annak kiderítése,
mégpedig kötetlenebb, kvázi-szemináriumi keretek közt, hogy a szóban forgó
elméletek miként segíthetik hozzá az értelmezőt egy kortárs angol író
– Anthony Burgess – néhány kiválasztott regényének a hagyományos
filológia számára eddig elérhetetlen jelentésrétegei feltárásához. Ennek
a megközelítésnek az ad különös aktualitást, hogy míg Burgess legfontosabb
elődei, James Joyce és George Orwell életművét a bahtyini ihletésű narratológia
és a posztkoloniális kritika valóságos gyakorlótereként használja, addig
a legjelentősebb Joyce- és Orwell-utód műveinek a Mihail Bahtyin, Edward
Said, és Homi K. Bhabha nevével fémjelzett két irodalomelméleti irányzat
méltatlanul kevés figyelmet szentelt. A kurzus ezt a „vakfoltot”
igyekszik a maga módszereivel eltüntetni. Szakmai tárgyak
P/IR/AIR/MOD-6 Walter Pater és az angol modernizmus
irodalma Walter Pater több szempontból is kulcsfigurája az angol modernizmusnak. Számtalan érdekfeszítő novella és egy művészetről, művészekről és filozófusokról szóló regény szerzőjeként szépíróként is figyelmet érdemel. Érzékeny, töprengő alkat, egyedi stílusú író, akinek a munkái a romantika és modernizmus közötti átmeneti korszakot fejezik ki. A reneszánszról, Platonról és a platonizmusról szóló esszéi, csakúgy, mint az írókat és műveik esztétikai problémáit taglaló Appreciations c. műve már a modernizmus elméletét érvényesítik a felszíni kérdések tárgyalásában. Pater eszméi jelentős szerepet játszottak az esztétikai mozgalom kialakulásában, hatása számos nagy hatású, korai és érett modernista író esetében kimutatható. A szeminárium célja Pater filozófiai és szépírói műveinek vizsgálata, illetve Pater többek között Henry James, Oscar Wilde, Yeats, Joyce és Virginia Woolf művészetére gyakorolt hatásának bemutatása.
Wordsworth soha be nem fejezett elbeszélő költeménye elé bevezetőül szánta Prelűd című versét, mely maga is epikus dimenziókat hordoz. A költemény megírása végigkísérte Wordsworth egész életútját, ezáltal fellelhetők benne az életmű alapproblémái és legfőbb jellemzői. Rávilágítunk Wordsworth szerepére a preromantikus és a modern költészet közötti átmenetben. A műfaji jellegzetességek mellett a történeti kontextus és költői eszközök tárgyalása, a kiselőadások során ismertetett szakirodalom tárgyalása során kitérünk a Wordsworth-filológia különböző irányzataira is. A szemináriumon a költeményt könyvről könyvre tárgyaljuk, egy-egy részt kiemelve belőle. Követelmény: 1-2 oldalas miniesszé minden tárgyalt könyvről, órai részvétel, és a kritikai szövegek ismertetése (választható).
P/IR/AIR/MOD-7 A romantikus töredék: versolvasó szeminárium.
Byron, Shelley, Keats Véletlen vagy nem, de tény, hogy a romantika második nemzedékének pályája talányos töredékekkel zárul: Byron a Don Juant, Shelley a The Triumph of Life-ot, Keats pedig a Hyperiont, illetve a Fall of Hyperiont hagyta hátra befejezetlenül. A hagyományos irodalomtörténet a töredékek költői minősége alapján mind a négy narratívát összegzésként és új távlatokat megnyitó költői kijelentésként értékeli. A szemináriumokon a romantikus fragmentum problémájával s e – véletlenül vagy szükségszerűen – torzó formában fennmaradt versek kritikai történetével s szövegelemzésével fogunk foglalkozni. P/IR/AIR/MOD-8 Henry James: The Ambassadors, The Wings of the Dove és a The Golden Bowl** Sarbu Aladár csütörtök 14–15:30, ADs 211 A szemináriumsorozat a szoros olvasás módszerét alkalmazza annak vizsgálata céljából, hogy James miként szintetizálta a előző, kísérleti korszakának eredményeit, és miként jutott el a látszat és valóság problematikájának feltárása révén a viktoriánus erkölcsöt meghaladó etikai állásfoglalásig. Az elemzések kitérnek a romance jegyeinek újbóli felbukkanására, valamint a stílus költőiségének erősödésére. vagy, az érdeklődéstől függően
P/IR/AIR/MOD-8 A Moby-Dick olvasása** A szeminárium elsődleges célja az, hogy segítséget nyújtson az amerikai irodalom egyik lenyűgözően sokjelentésű prózai alkotásának értelmezéséhez. Az egyes foglalkozásokra elolvasandó fejezetekben az elemzés – a szigorúan nyelvi problémák tisztázásán túlmenően – Melville ismeretelméletére és lételméletére irányul, s ebben az összefüggésben esik szó az általa alkalmazott romantikus eszköztár speciálisan amerikai jegyeiről (Amerika mitizálása, az egyéni autonómia, az emberi természet, a társadalom természete vonatkozásában). A könyv tanulmányozása során a figyelem kiterjed azokra a jellegzetességekre is, amelyek a modernista irodalmi érzékenységet, illetve az azt kísérő valóságértelmezéseket előlegezik. Ahol indokolt, a szeminárium számol a tágabb amerikai és európai irodalmi-filozófiai összefüggésekkel (Emerson, Hawthorne, Whitman, Carlyle, Coleridge).
P/IR/AIR/MOD-8 A Finnegans Wake olvasása A Finnegans Wake szövegéből vett szemelvények olvasása és megtárgyalása után Joyce-nak a mű megírása során érvényesülő nyelvi, esztétikai és filozófiai előfeltevéseit igyekszünk megvilágítani. Szemügyre vesszük a Joyce-szöveg által tematizált általános interpretációs és fordíthatósági kérdéseket, s megtárgyalunk bizonyos alapvető modernista, illetve posztmodern összefüggéseket: a huszadik századi nyelvi fordulatot a nyugati kultúrában, a nyelv és a valóság viszonyáról alkotott fogalmainkat, stb.
P/IR/AIR/MOD-11–16 Disszertációs
témakonzultáció
Konzultáció keretében a hallgatók félévente 1 (a képzés folyamán összesen
6), 5000 szó terjedelmű, a készülő disszertáció részét alkotó dolgozatot
nyújtanak be témavezetőjüknek. Az ily módon teljesített témakonzultáció
tanegység-értékét a témavezető a leckekönyvben aláírásával ismeri el.
Angol reneszánsz és barokk irodalom Általános tárgyak
P/IR/AIR/REN-1 vagy P/IR/AIR/REN-3 vagy
P/IR/AIR/REN-3 English Renaissance Philosophy / Angol reneszánsz
filozófia (K)
P/IR/AIR/REN-2 vagy P/IR/AIR/REN-3 Philosophy
after Heidegger / Filozófia Heidegger után (K) Szakmai
tárgyak
P/IR/AIR/REN-4 vagy P/IR/AIR/REN-6 Shakespeare’s
Concept of the Tragic and the Comic / A shakespeare-i tragikum és komikum
(G)
P/IR/AIR/REN-2 vagy -8 vagy -9 (szabadon
választott kurzus bármely évfolyamnak)
P/IR/AIR/REN-7 Shakespeare’s Workshop: Construction
and Deconstruction / Shakespeare műhelye: konstrukció és dekonstrukció
P/IR/AIR/REN-12 Doctoral Seminar / Doktori szeminárium
(G)
IR-ANRE 5XX Disszertációs témakonzultáció
P/IR/MIR/KÖNYV-5–10
Könyvtárgépesítés és integráció 2. (Az előző félévi kurzusra
épül, annak folytatása!)
P/IR/MIR/KÖNYV-10
Bibliográfiai kontroll
P/IR/MIR/KÖNYV-12–16
Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást, lásd http://harleqin.elte.hu/ Az orosz irodalom és kultúra Kelet és Nyugat vonzásában Általános tárgy
P/IR/SZL/KNY-3 Irodalomelmélet II. A szóművészetek
esztétikája. A szerző és a hős: a fiatal Bahtyin művészetfilozófiája Az előadás tárgya a fiatal Mihail Bahtyin első, töredékben maradt és sokáig kiadatlan művészetfilozófiai alapvetése, különös tekintettel Bahtyin szerző-elméletére, amelyben a szerző (csakúgy, mint a hős és a hallgató/olvasó) a műalkotás eseményét belülről formáló erők egyike (tehát nem azonos a művön kívül maradó „empirikus szerzővel”, aki esztétikai szempontból érdektelen), és a hőssel és a hallgatóval alkotott viszonyában belsőleg határozza meg a művészi formát, a mű struktúráját, stílusát. Ez a „mű-immanens” szerzőfogalom, amely a „szerző halálát” először bejelentő orosz formalizmussal való kritikai konfrontációban formálódott ki, figyelemre méltó hasonlóságot mutat az „implikált” vagy „implicit szerző” („implied author”) Wayne Booth-tól származó és Paul Ricoeur által tovább fejlesztett fogalmával, amely a „szerző halálát” újólag (legvehemensebben Roland Barthes elhíresült manifesztumában) bejelentő korabeli strukturalizmussal szemben fogalmazódott meg. Szakmai tárgyak P/IR/SZL/KNY-5 Komparatisztika, recepcióelmélet és hatástörténet. Műfordítás II. Prózafordítás oroszról magyarra Hetényi Zsuzsa Javasolt időpont: szerda 14–16, kéthetente. Első óra: február 8. A kurzus a 3 féléves műfordítás című tantárgy 2. féléve. Alapvetően XX. századi prózai művek közös gyakorlati fordítása során általános műfordítás-elméleti kérdéseket is tárgyal. Az egyéni fordítások a majdani XX. századi orosz irodalmi antológiában jelennek meg. A szeminárium résztvevői az alapképzés hallgatói számára műfordítási versenyt bonyolítanak le (szervezés, bírálat, értékelés).
A kollégium tárgya Mihail Bahtyin regényelmélete, különös tekintettel az eposzi szerző és hős és a regénybeli szerző és hős viszonyra. Kötelező irodalom
Hogyan formálódott ki a bizánci képteológia az ikonoklaszták és az ikonodulok (képrombolók és képtisztelők) közötti ádáz háborúság évszázadaiban? Az előadás középpontjában az úgynevezett képharc korszaka és a szembenálló felek (a képtagadók és képvédők) teológiai és esztétikai érveinek bemutatása áll.
P/IR/SZL/KNY-7
Kultúrtörténet és kulturológia. A XVIII–XIX.
századi orosz kultúra paradigmái (korszakok, irányzatok, motívumrendszerek)
II.
A kultúratörténet nagy korszakainak (az antikvitás, a középkor, a reneszánsz,
az újkor) problematikája (meghatározások, kronológiai határok, értelmezési
koncepciók). A kulturális tudat és formái. Az orosz kultúra egyetemességének
és különösségének („”az elveszett antikvitás”, a kulturális
lemaradás, a „robbanás„”, a „”felgyorsult
fejlődés„”) problémái.
P/IR/SZL/KNY-8
Intermedialitás, intertextualitás és interkulturalitás.
Az esszé műfaja az orosz és az angol irodalomban Az óra esszék elemzése során körbejárja a műfaj tartalmi jegyeit és feltérképezi az esszé-elmélet szakirodalmát. Ennek alapján a hallgatók az alapképzésben esszé-írási gyakorlati foglalkozásokat is tartanak, valamint maguk is írnak a félév zárására egy „”minta„” esszét. Az elemzendő esszék listáját is együtt állítjuk össze, a részt vevő hallgatók kutatási témáinak függvényében.
P/IR/SZL/KNY-8
Intermedialitás, intertextualitás és interkulturalitás. A „saját” kultúra megőrzése, valamint a „más” kultúráktól való elhatárolódás problémája. Ukrán–orosz írók a XIX. század első felének ukrán irodalmában. Az új ukrán irodalom helyzetének, fejlődési tendenciáinak elméleti áttekintése . I. Kotljarevszkij, P. Gulak-Artemovszkij, G. Kvitka-Osznovjanenko, Je. Grebinka orosz, illetve ukrán nyelven írott alkotásainak elemzése.
P/IR/SZL/KNY-9
Bölcselet
és irodalom. Az alkotó tudat fenomenológiájának két változata: Andrej
Belyj és Borisz Paszternak Az adott kurzus keretében Andrej Belyj Kotyik Letaev (magyarul Keresztrefeszítés) és Borisz Paszternak Detsztvo Ljuvers című prózai művei kerülnek elemzésre az alkotó tudat keletkezési folyamata és működésének szerkezeti törvényei szempontjából. Az elemzés módszertanának elméleti hátterét Mihail Bahtyin korai fenomenológiai korszakának alapművein (A tett filozófiája, A szerző és a hős), valamint Gusztav Spet tudatfilozófiai tárgyú írásán (Ki a tudat hordozója) kívül, Andrej Belyj és Borisz Paszternak esztétikai és filozófiai tárgyú esszéi képezik. Letölthető, nyomtatható (pdf) formátumban:
P/IR/SZL/KNY-10
Műfajtörténet és narrációelmélet a XIX. és a XX. századi
orosz prózában. A XIX. századi orosz kispróza mufajtörténeti és narrációelméleti
megközelítésben A kurzus keretében az orosz novellairodalom klasszikus korszakából, a Puskintól Bunyinig terjedő időszakból választott művek alapján tekintjük át az orosz próza fejlődését, egy-egy reprezentatív elbeszélés elemzésével. Nem csupán az ismert, hanem a viszonylag kevéssé fölfedezett szerzők és művek is szerepelnek a félév anyagában, így pl. a „nagyok” (Puskin, Gogol, Turgenyev, Tolsztoj, Csehov, Bunyin) mellett olyan írók, mint Vl. Odojevszkij (Az improvizátor c. kötet novelláiból), az orosz fantasztikus novella legizgalmasabb képviselője. A műelemzésekkel párhuzamosan a műfajtörténeti és elméleti szakirodalom alkotásaiból is sorra vesszük a legfontosabb műveket (B. Eichenbaum, M. Bahtyin, Ju. Lotman, Sz. Bocsarov, V. Toporov, Ju. Mann , Vl. Markovics és mások írásait).
P/IR/SZL/KNY-10
Műfajtörténet és narrációelmélet a XIX. és a XX. századi
orosz prózában. Nabokov művészete az „Ezüstkor” esztétikai és filozófiai
tanításainak tükrében II. A kurzus keretében az előző félévben adott tárgyleírás folytatásaként három Nabokov-mű (Camera Obscura, The Real Life of Sebastian Knight) kerül elemzésre. Az elemzés során azok a művészetfilozófiai és nyelvfilozófiai teóriák kerülnek bemutatásra, amelyek az orosz századelő esztétikai gondolkodásában meghatározó szerepet játszottak, s amelyek Nabokov műveiben mint a hősök létpraxisában testet öltött, „realizált” esztétikai utópiák jelennek meg, vagy tragikus groteszk, vagy parodisztikus groteszk megvilágításban. Az elemzés feladata a regénykompozició konceptuális szintjének az értelmezése, valamint azoknak a technikai eljárásoknak a feltárása, amelyek révén az adott kor esztétikai gondolkodásában gyökerező filozofémák és mitologémák az elbeszélés szövetébe beépülnek és új értelmezést nyernek.
P/IR/SZL/KNY-12–14
Disszertációs témakonzultáció P/IR/SZL/KNY-12
(IR-OR 520) P/IR/SZL/KNY-13
(IR-OR 530) P/IR/SZL/KNY-14
(IR-OR 540)
P/IR/SZL/KNY-16 Doktori kollégium Magyar irodalom A programok által meghirdetett általános tárgyakat lásd itt:
Első évfolyam:
P/IR/MIR/ELM-6 Az irodalomértés alapjai (hermeneutika és
irodalomesztétika)
P/IR/MIR/ELM-12 Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/ELM-8 Alakelmélet és kontextualizmus: az irodalmi
jelenség értelmezésének paradigmái és a nagy irányzatok tipológiája
P/IR/MIR/ELM-14 Disszertációs témakonzultáció Harmadik
évfolyam:
P/IR/MIR/ELM-16 Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének
módjáról a programvezető ad tájékoztatást. Összehasonlító irodalomtudomány
Első évfolyam:
P/IR/MIR/KOM-6 Irodalom
és társművészetek
P/IR/MIR/KOM-12 Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/KOM-8 Összehasonlító
műfajtörténet
P/IR/MIR/KOM-14 Disszertációs témakonzultáció Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/KOM-10 Korszakok és irányzatok összehasonlító
kutatása
P/IR/MIR/KOM-16 Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást. Első évfolyam:
P/IR/MIR/REN-6
Reneszánsz adatbázisok kiaknázása, részvétel újabbak kiépítésében
P/IR/MIR/REN-12
Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/REN-8
A reneszánsz korszak összehasonlító irodalomtörténete
P/IR/MIR/REN-14
Disszertációs témakonzultáció Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/REN-10
A disszertációs téma korszakának legújabb
kutatási eredményei a társművészetekben / A népköltészet előzményei
P/IR/MIR/REN-16
Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást. Első
évfolyam:
P/IR/MIR/BAR-12
Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/BAR-8
A barokk irodalom karakterjegyei. A barokk
műfajok „átjárhatósága” és sokrétűsége
P/IR/MIR/BAR-14
Disszertációs témakonzultáció Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/BAR-10
Képzőművészeti, zenei és irodalmi párhuzamok
a kelet-közép-európai és a magyar irodalomban. Esterházy Pál sokműfajúsága.
Életforma, ízlés, lakáskultúra, könyvtár, olvasási szokások a XVII–XVIII.
századi Magyarországon
P/IR/MIR/BAR-16
Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást. A magyar és európai felvilágosodás
P/IR/MIR/FELV-12 Disszertációs témakonzultáció Második
évfolyam:
P/IR/MIR/FELV-14 Disszertációs témakonzultáció Harmadik
évfolyam:
P/IR/MIR/FELV-16 Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást.
Első évfolyam:
P/IR/MIR/ROM-6 A
romantika nemzetközi szakirodalma
P/IR/MIR/ROM-12 Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/ROM-8 Az
egyes műfajok nemzetközi szakirodalma: líraelmélet, narratológia, dráma
és színház P/IR/MIR/ROM-14 Disszertációs témakonzultáció témavezető Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/ROM-10 A
romantika korának művelődéstörténete
P/IR/MIR/ROM-16 Disszertációs témakonzultáció A tanegységek teljesítésének módjáról a programvezető ad tájékoztatást. A XX. század első felének irodalma. A Nyugat és kora
Konzultációs rend és szemináriumok
P/IR/MIR/NYUG-6 Dokumentumok
(levelezések, kéziratos gyűjtemények)
P/IR/MIR/NYUG-12 Disszertációs témakonzultáció Második évfolyam:
P/IR/MIR/NYUG-8 Az
1820–1920 közötti korszak irodalma az elmúlt évtizedek hazai és nemzetközi
szakirodalmában
P/IR/MIR/NYUG-14 Disszertációs témakonzultáció Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/NYUG-10 Az
1930–45 közötti korszak irodalma az elmúlt évtizedek hazai és nemzetközi
szakirodalmában
P/IR/MIR/NYUG-16 Disszertációs témakonzultáció A
legújabb kori magyar irodalom Első évfolyam:
P/IR/MIR/JEL-6 A magyar irodalom
1945 és 1949 között
P/IR/MIR/JEL-12 Disszertációs témakonzultáció Második
évfolyam:
P/IR/MIR/JEL-14 Disszertációs témakonzultáció Harmadik évfolyam:
P/IR/MIR/JEL-10 Kísérletek
a műalkotás ontológiai elhelyezkedésének
P/IR/MIR/JEL-16 Disszertációs témakonzultáció Francia irodalom a középkortól a felvilágosodásig Általános tárgyak
P/IR/FR/KÖ-9
Francia
nyelvtörténet I. P/IR/FR/KÖ-10 Francia nyelvtörténet II. Kiss Sándor Szakmai tárgyak
P/IR/FR/KÖ-6
A francia líra története a késő középkorban és a reneszánsz idején
II. (K)
P/IR/FR/KÖ-8
A középkori okszitán és francia novella II. (K)
P/IR/FR/KÖ-11–16
Disszertációs témakonzultáció Francia irodalom a felvilágosodástól napjainkig
P/IR//FR/FEL-10
XVIII. századi francia művelődéstörténet II. (előadás, kollokvium)
P/IR//FR/FEL-12/14/16
Disszertációs témakonzultáció |