ELTE
BTK
Irodalomtudományi Doktori Iskola
1088 Budapest
Múzeum krt. 4/a.
|
Kezdőlap,
tartalomjegyzék |
|
Az
oldalt Microsoft Internet Explorer böngészővel
ajánljuk megtekinteni. A
letölthető .pdf kiterjesztésű fájlok megtekintéséhez szükséges
Acrobat Reader program megtalálható
például itt:
|
|
|
Az
ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskola
kurzuskínálata
a 2005/2006. tanév tavaszi félévére
Általánosan
kötelező tárgyak
(szabadon választható a doktoriskola bármely programjának
kínálatából)
P/IR/MIR-2
Irodalomelmélet
I. Hermeneutika és befogadáselmélet
Kulcsár Szabó Ernő
Letölthető,
nyomtatható pdf formátumban:
Hét
előadás a félév során
(mindegyik pénteken délutánonként 16:30-tól,
a Múzeum krt. 4. A épületének III/331-es termében)
Vizsgaidőpontok
Kulcsár
Szabó Ernő
június 7. (szerda) 10–14 óra (III/310.)
június 28. (szerda) 10:30–14 óra (III/310.)
A többi előadóval-oktatóval az előadásokon megbeszélt módon lehet
időpontot egyeztetni.
|
Március
3., péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
1) Kulcsár
Szabó Ernő: Bevezetés.
A hermeneutika fogalma és diszkurzív-tudománytörténeti elhelyezkedése
a 20. században
Március 24.,
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
2) Kulcsár
Szabó Ernő: Nyelviség, megértés és az „”emberi„”
történetisége
Joachim JACOB: Verstehen
konstruieren = Einführung in die Literaturwissenschaft, Hg. PECHLIVANOS
– RIEGER – STRUCK – WEITZ, Stuttgart & Weimar, 1995, 324–336.
Joachim JACOB: Exkurs:
Literarische Hermeneutik = Uo., 337–339.
Martin HEIDEGGER:
Levél a humanizmusról = M. H.: Útjelzők, Bp., 2003,
293–335.
Günter FIGAL:
Der Sinn des Verstehens, Stuttgart, 1996, 112–132.
Április 7.,
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
3) Kulcsár-Szabó
Zoltán: Gadamer irodalom- és szövegfelfogása
Hans-Georg GADAMER:
Szöveg és interpretáció = Szöveg és interpretáció, szerk. BACSÓ
B., Bp., [é. n.].
Hans-Georg GADAMER:
A szó igazságáról = H.-G. G.: A szép aktualitása,
Bp., 1994.
Hans-Georg GADAMER:
Az „eminens” szöveg és igazsága =
Uo.
Április 21.,
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
4) Kulcsár-Szabó
Zoltán: Recepcióesztétika és irodalomtörténet
Hans Robert JAUSS:
Horizontszerkezet és dialogicitás = H. R. J.: Recepcióelmélet
– esztétikai tapasztalat – irodalmi hermeneutika, Bp., 1999.
Hans Robert JAUSS:
Jónás könyve = Uo.
Április 28.
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
5) Kállay
Géza: Amerikai hermeneutika
J. D. CAPUTO: Az
élet eredendő nehézségének visszaállítása = Testes könyv I., szerk.
KISS A. A. – KOVÁCS S. s. k. – ODORICS F., Szeged, 1996.
T. R. MARTLAND:
Quine’s „Half-Entities”, and Gadamer’s
Too = Literature as Philosophy, Philosophy as Literature, ed. D.
G. MARSHALL, Iowa City, 1987.
Május 5.,
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
6) Bónus
Tibor: Ricoeur hermeneutikájáról
Paul RICOEUR: Az
interpretációk konfliktusa = A hermeneutika elmélete I., szerk.
FABINY T., Szeged, 1987.
Paul RICOEUR: A
tanúság hermeneutikája = Uo.
Paul RICOEUR: Az
én és az elbeszélt azonosság = P. R.: Válogatott irodalomelméleti
tanulmányok, Bp., 1999.
Paul RICOEUR: Metafora
és filozófia-diskurzus = Szöveg és interpretáció, szerk. BACSÓ
B., Bp., [é. n.].
Jacques DERRIDA:
A fehér mitológia = Az irodalom elméletei V., szerk. THOMKA
B., Pécs, 1997.
Május 19.,
péntek, 16:30, Múk. 4/A III/331.
7) Bónus
Tibor: Hermeneutika és dekonstrukció a Gadamer–Derrida vita tükrében
Hans-Georg GADAMER:
Destrukció és dekonstrukció, Literatura, 1991/4.
Hans-Georg GADAMER:
Szöveg és interpretáció = Szöveg és interpretáció, szerk. BACSÓ
B., Bp., [é. n.].
Jacques DERRIDA:
Két kérdés aláírásokat értelmezve, Literatura, 1991/4.
További
ajánlott olvasmányok
Letölthető,
nyomtatható pdf formátumban:
Friedrich D. E.
SCHLEIERMACHER, Hermeneutik, Hg. Heinz KIMMERLE, Heidelberg,
1974.
Wilhelm DILTHEY, A történelmi világ felépítése a szellemtudományokban,
Bp., 1974, 469–494.
BONYHAI Gábor, Régi és új hermeneutika, Helikon, 1981/2–3.
Filozófiai hermeneutika,
szerk. CSIKÓS Ella, LAKATOS László, Bp., 1990 [Gadamer, Bultmann és
Pannenberg írásai].
Jean GRONDIN, Bevezetés a filozófiai hermeneutikába, Bp., Osiris,
2002, 154–173, 174–192.
Jean GRONDIN, A hermeneutikai igazságfogalom kibontakozásáról,
Athenaeum, 1993/1., 221–232.
Luigi PAREYSON, Az interpretáció eredendő volta, Athenaeum, 1992/2.,
115–150.
Martin HEIDEGGER, Lét és idő, Bp., 1989, 264–313, 600–642.
Martin HEIDEGGER, Identität und Differenz, Pfullingen, Neske,
1999 (11. kiadás).
Heinz KIMMERLE, Philosophien der Differenz, Würzburg, Königshausen
& Neumann, 2000, 66–82.
Hans-Georg GADAMER, Igazság és módszer, Bp., 1984, 21–134, 191–217,
269–283, 305–339.
Peter SZONDI, Bevezetés az irodalmi hermeneutikába, Bp., 1996.
Hans-Georg GADAMER, Szöveg és interpretáció = Szöveg és interpretáció,
szerk. BACSÓ Béla, Bp., 1991, 17–44.
Emil STAIGER, Az interpretáció művészete; Levélváltás Martin
Heideggerrel, Athenaeum, 1995/1., 87–108; 111–122.
Hans Robert JAUSS,
Recepcióelmélet–esztétikai tapasztalat–irodalmi hermeneutika,
Bp., 1997, 9–84, 320–372.
Hans Robert JAUSS, Probleme des Verstehens, Stuttgart, Reclam,
1999, 188–210.
Theodor W. ADORNO, Negative Dialektik, Frankfurt am Main, Suhrkamp,
1999, 354–381.
Wolfgang ISER, Az irodalom funkciótörténeti szövegmodellje = Olvasáselméletek,
szerk. DOBOS István, Debrecen, Kossuth, 2001, 153–181.
Reinhart KOSELLECK,
Nézőpontfüggőség és időbeliség. A történeti világ historiográfiai
feltárásához = R. K., Elmúlt jövő, Bp., Atlantisz, 2003,
201–240.
KULCSÁR SZABÓ Ernő, Irodalom és hermeneutika, Bp., Akadémiai,
2000, 15–78.
Northrop FRYE, The
Great Code. The Bible and the Literature, New York, 1982.
Klaus SEELAND, Interkultureller Vergleich, Würzburg, Königshausen
& Neumann, 1998, 13–95.
Gottfried BOEHM, A kép hermeneutikájához, Athenaeum, 1993/4.,
87–111.
Rezeptionsästhetik,
Hg. Rainer WARNING, München, 1975.
Paul RICOEUR, Struktúra és hermeneutika, Helikon, 1976/4.
Karlheinz STIERLE,
Ästhetische Rationalität, München, Fink, 1997, 11–100.
Odo MARQUARD, Abschied vom Prinzipiellen, Stuttgart, Reclam,
1995, 3–38, 117–138.
Günter FIGAL, Der Sinn des Verstehens, Stuttgart, Reclam, 1996,
112–131.
Joachim JACOB: Verstehen konstruieren =
Einführung in die Literaturwissenschaft, Hrsg. Miltos PECHLIVANOS,
Stefan RIEGER, Wolfgang STRUCK, Michael WEITZ, Stuttgart/Weimar, 1995,
324–339.
Helmuth PLESSNER, Zur Hermeneutik nichtsprachlichen
Ausdrucks = H. P., Gesammelte Schriften Bd. VII, Frankfurt/M,
Suhrkamp, 2003, 459–477.
Paul DE MAN, Bevezetés = Olvasáselméletek, id. kiad., 404–420.
Hans Robert JAUSS, Levél Paul de Man-hez = Olvasáselméletek,
id. kiad., 421–428.
Friedrich A. KITTLER, Aufschreibesysteme 1800–1900, München,
Fink, 1995 (3. kiad.), 11–34.
Terry EAGLETON,
A fenomenológiától a pszichoanalízisig, Bp., Helikon, 2000, 53–82.
Hans-Ulrich GUMBRECHT,
Jenseits des Sinns = H.-U. G., Diesseits der Hermeneutik,
Frankfurt/M,
Suhrkamp, 2004, 70–110.
300
Társtudományok
P/IR/MIR-4
Irodalomszociológia
Somlai Péter
április 4.
április 18.
Kedd, 10 órától, Múzeum krt. 4/A. III. em. 308.
Félév végi tudnivalók:
május 9-én
10-től 11.30-ig: egyéni konzultáció
június 23.:
a recenzió elküldésének/leadásának határideje (e-mailben:
somp@axelero.hu)
június 29-én
11-től 12-ig: jegybeírás
MINDEZEK
helyszíne:
ELTE Társadalomtudományi Kar Szociológiai Intézet Elmélettörténeti
Tanszék
Pázmány Péter sétány 1/a, 7. em. 796.
(Segítségül: ez a Lágymányosi épületegyüttesnek az az épülete,
amelyiknek a tetején a csillagvizsgáló gömbnek tűnő építészeti
elem díszlik. A tanszék a Duna-parti bejárat felől közelíthető
meg a legkönnyebben.)
|
Az
előadások tematikája
Letölthető,
nyomtatható pdf formátumban (Acrobat Readerrel olvasható):
A.
Általános szociológia
A szociológia szemléletmódja: a szociológia
tárgya, kapcsolódásai más tudományokhoz; szociológiai elméletek és
módszertanok
Népesedési folyamatok: születések, termékenység,
házasodás, halálozás, reprodukció; történeti és jelenkori népesedési
tendenciák Magyarországon és a világban; nemek és nemzedékek demográfiai,
szociológiai vizsgálata
Településszerkezet: a magyar településszerkezet
változásai a 20. században; a városiasodás új jelenségei a világon
és Magyarországon; regionalizmus
A gazdaság szociológiája: termelés, elosztás,
fogyasztás; munkamegosztás és tulajdon; a gazdasági szervezetek szociológiája;
állam és piac a kapitalizmusban és a szocializmusban; gazdasági növekedés
az ipari és posztindusztriális társadalmakban; gazdasági rendszerváltás
Kelet-Európában és Magyarországon
Egyenlőtlenség, rétegződés és osztályszerkezet:
társadalmi csoportok, osztályok és rétegek; modernizáció és funkcionális
differenciálódás; a társadalmi mobilitás fogalma és fajtái; szegénység
és egyenlőtlenség a modern társadalmakban; társadalmi mozgalmak és
közélet
Uralom és kormányzat –
a politikai élet szociológiája: az uralom fajtái
és a legitim uralom típusai; az állam és a pártok szociológiája; közvélemény,
nyilvánosság és demokrácia; a politikai rendszer változásai Magyarországon
Kisebbségek: a faji és etnikai kérdés a történelemben;
a cigányok és a cigánykérdés Magyarországon; nemzetek és nacionalizmusok;
a zsidók és az antiszemitizmus
Család, rokonság, kortárs csoport: a családi
élet funkciói és szerkezetei; nukleáris család és rokonság; az elsődleges
szocializáció menete, szakaszai; a kortársak szerepe az egyedfejlődésben
Iskolai szocializáció: a tanulás modelljei;
a nevelés és a kulturális tőke újratermelése; a iskolarendszer és
az iskolákon belüli világ – „rejtett tanterv” és csoportszerkezet
Devianciák: a normatív rend – szabályok konstrukciója
és követése; a konformitás fokozatai; a devianciák előfordulása, statisztikája;
egyes devianciák a mai Magyarországon; a „címkézés” folyamatai
Világrendszer és globalizáció: világgazdasági
folyamatok – centrum és periféria a modern világrendszerben; „a fejletlenség
kifejlődése”; a médiák globalizációja
Ajánlott olvasmány:
ANDORKA Rudolf, Bevezetés a szociológiába, Bp., Osiris Kiadó,
1977.
B. Kultúra,
művészet, társadalom
Kultúra és
társadalom: kultúra és civilizáció; magaskultúra, műveltség, tömegkultúra;
a tudomány differenciálódása és a „két kultúra” elmélete; kulturális
univerzalizmus és relativizmus; a posztmodern és a multikulturalizmus
Kulturális
egyenlőtlenségek: a kultúra szerepe az osztálytagozódásban és
rétegződésben; a kultúra mint életmód; a kulturális javak eloszlása;
a tőkefajták és a kultúra mint tőke; a kulturális egyenlőtlenségek
átörökítése
Tömegkommunikáció
és nyilvánosság: a tömegkommunikáció közegei és eszközei a sajtótól
az elektronikus médiumokon át az internetig; a propaganda, a reklám
és a kultiváció elmélete; a társadalmi látásviszonyok alakulása és
a nyilvánosság
Művészet- és
irodalomszociológia: a
művészek és írók társadalmi helyzete a modern társadalmakban; a műalkotások
és irodalmi művek tartalmi és formai jellemzőinek társadalmi összefüggése;
az „irodalmi műveltség” – kiadás és terjesztés, könyvkultúra, kritika,
közönség
Követelmények
A
hallgatók recenziót írnak egy szabadon választott szociológiai munkáról.
Ajánlott
irodalomjegyzék recenzálásra
Tömegkultúra, kultúrakutatás,
művészetelmélet
Max HORKHEIMER,
Theodor Wiesengrund ADORNO,
A felvilágosodás dialektikája, Bp., Gondolat–Atlantisz, 1990.
Theodor Wiesengrund
ADORNO, A művészet és a művészetek, Bp., Helikon, 1998.
David RIESMAN,
A magányos tömeg, Bp. (több kiadás).
Michael S. STEWART,
Daltestvérek. Az oláhcigány identitás és közösség továbbélése a
szocialista Magyarországon, Bp., T-Twins, 1994.
Abraham MOLES,
A giccs, Bp., Háttér Kiadó, 1996.
KAPITÁNY Ágnes,
KAPITÁNY Gábor, Beszélő házak, Bp., Kossuth Kiadó, 2000.
Tömegkommunikáció,
nyilvánosság
Jürgen HABERMAS,
A társadalmi nyilvánosság szerkezetváltozása, Bp., Századvég,
1993.
Christopher LASCH,
Az önimádat társadalma, Bp. (több kiadás).
George GERBNER,
A média rejtett üzenete, Bp., MTA–ELTE, 2000.
Pierre BOURDIEU,
Előadások a televízióról, Bp., Osiris, 2001.
Irodalomszociológia
Leo LÖWENTHAL,
Irodalom és társadalom, Bp., Gondolat Kiadó, 1973.
KAMARÁS István,
Utánam olvasó! A Mester és Margarita fogadtatása, értelmezése és
hatása Magyarországon, Bp., Múzsák, 1986.
Szó – művészet
– társadalom, szerk. LŐRINCZ Judit, Bp., Múzsák, 1993.
Józsa Péter
emlékkönyv, szerk. S. NAGY Katalin, Bp., BME Szociológiai Tanszék,
1995.
SZEKERES Melinda,
A populáris regények világa, Debrecen, Kossuth Egyetemi Kiadó,
1998.
KAMARÁS István,
Olvasó a határon, Bp., Pont, 2002.
NAGY Attila, Háttal
a jövőnek? Középiskolások olvasás- és művelődésszociológiai vizsgálata,
Bp., Gondolat, 2003.
Az egyes programok szervezte általános tárgyak:
P/IR/AIR/REN-1 vagy P/IR/AIR/REN-3 vagy
P/IR/AIR/REN-3 English Renaissance Philosophy / Angol reneszánsz
filozófia (K)
Almási Zsolt
szerda, 14–15:30, ADs 204/a
P/IR/AIR/REN-2 vagy P/IR/AIR/REN-3 vagy
P/IR/AIR/MOD-1 Philosophy after Heidegger / Filozófia
Heidegger után (K)
Kállay Géza
csütörtök, 10:30–12, ADs 211
Az egy félévre tervezett kurzus bevezetést nyújt a 20. század jelentős
filozófiai irányzataiba, melyek hatással voltak a különféle irodalomelméleti
iskolák kialakulására is. A kiindulópontunk, hogy az irodalomelméleti-kritikai
munkák megértésének előfeltétele az elméletet is meghatározó fogalmi keret.
A tárgyalt kérdések: 1. az ún. nyelvészeti fordulat és Gottlob Frege forradalmi
újításai a logika és szemantika terén; 2. a fenomenológia időfogalmának
problematikája; a kontinentális bölcseleti iskola megalapítása; 3. a lét
és idő fogalma Martin Heideggernél; 4. a bécsi kör; az atomizmus, nyelvészeti
elemzés és a pozitivizmus; 5. Ludwig Wittgenstein; a Traktátustól
a Filozófiai vizsgálódásokig; 6. Merleau-Ponty fenomenológiája
és „az értelem vad területe”; 7. Jean-Paul Sartre egzisztencializmusa;
8. Austin, Ryle és a brit analitikusok második nemzedéke; 9. Lacan tudatalatti-fogalma;
10. Derrida és a dekonstrukció; 11. Ricoeur fenomenológiai hermeneutikája;
12. Lévinas etikai ontológiája; 13. Összegzés; 14. Végkövetkeztetés.
P/IR/AIR/MOD-1
Alexander Pope és az angol filozófiai költészet
Dávidházi Péter
csütörtök, 16:30–18,
ADs 109
A kurzus középpontjában Pope An Essay on Man című munkája áll, melyet
az angol filozófikus költészet kontextusában elemzünk. Bevezetést nyújtunk
Pope életművébe és általában a filozófikus költészet tárgyalásának módszereibe,
majd a „teodicea” főbb teológiai és filozófiai problémáit vizsgáljuk Vergilius:
Georgicon és Milton: Elveszett paradicsom című költeményeiben. Az Elveszett
paradicsom, illetve az Essay on Man invokációjának összevetésével megvitatjuk
a közös örökségüket és az eltéréseiket is. Ezek után módszeres szövegolvasás
alá vesszük Pope költeményének mind a négy részét és ahol szükséges, kitérünk
a korszak más költői és bölcseleti szövegeire, illetve a költemény fogadtatásának
történetére is.
P/IR/AIR/MOD-2
Az amerikai reneszánsz filozófiája és irodalma*
Sarbu Aladár
kedd, 10–11:30, ADs 211
A szeminárium célja az, hogy áttekintést nyújtson az amerikai reneszánsz
irodalmáról filozófiájáról és esztétikájáról, és feltárja benne a modernizmust
előlegező elemeket. Annak érdekében, hogy kirajzolódjék az a környezet,
amelyben ez az irodalom és filozófia virágzásnak indult, jelentős terjedelmet
kapnak a tanulmányozandó anyagban az amerikai társadalom és kultúra éles
szemű megfigyelői: Alexis de Tocqueville, James Russell Lowell, George
Bancroft, Orestes A. Brownson és Walt Whitman. A kor legjelentősebb filozófia
irányzatát, a transcendentalizmust Ralph Waldo Emerson, Henry David Thoreau
és néhány kisebb, de a maga idejében jelentősnek számító transzcendentalista
gondolkodó képviseli. Az európai kulturális, filozófiai és irodalmi hatások
vizsgálata Kant, Coleridge, Carlyle és Wordsworth munkásságára terjed
ki. A kor szépirodalmát Nathaniel Hawthorne, Edgar Allan Poe, Herman Melville
elbeszélései és regényei, Emerson, Thoreau, Poe, Jones Very és Whitman
költészete képviselik. A tárgy egyaránt hasznos az amerikai és angol romantika
iránt érdeklődőknek és a modernizmus, azon belül a szimbolizmus kutatóinak.
P/IR/AIR/MOD-3 A kortárs regény irodalomelméleti
olvasatban: Anthony Burgess**
Farkas Ákos
csütörtök, 8:30–10, ADs 109
A kurzus célja kettős. Egyrészt előadások formájában igyekszik felfrissíteni
és kibővíteni a hallgatók irodalomelméleti ismereteit, különös tekintettel
a bahtyini regényelmélet és a posztkoloniális irodalomkritika egymást
részben kiegészítő, részben vitató alapfeltevéseire, sajátos fogalomkészletére
és műelemző módszertanára. Gyakorlatiasabb célkitűzés annak kiderítése,
mégpedig kötetlenebb, kvázi-szemináriumi keretek közt, hogy a szóban forgó
elméletek miként segíthetik hozzá az értelmezőt egy kortárs angol író
– Anthony Burgess – néhány kiválasztott regényének a hagyományos
filológia számára eddig elérhetetlen jelentésrétegei feltárásához. Ennek
a megközelítésnek az ad különös aktualitást, hogy míg Burgess legfontosabb
elődei, James Joyce és George Orwell életművét a bahtyini ihletésű narratológia
és a posztkoloniális kritika valóságos gyakorlótereként használja, addig
a legjelentősebb Joyce- és Orwell-utód műveinek a Mihail Bahtyin, Edward
Said, és Homi K. Bhabha nevével fémjelzett két irodalomelméleti irányzat
méltatlanul kevés figyelmet szentelt. A kurzus ezt a „vakfoltot”
igyekszik a maga módszereivel eltüntetni.
P/IR/SZL/KNY-3 Irodalomelmélet II. A szóművészetek
esztétikája. A szerző és a hős: a fiatal Bahtyin művészetfilozófiája
Szilágyi Ákos
csütörtök, 10 óra
Az előadás tárgya a fiatal Mihail Bahtyin első, töredékben maradt és sokáig
kiadatlan művészetfilozófiai alapvetése, különös tekintettel Bahtyin szerző-elméletére,
amelyben a szerző (csakúgy, mint a hős és a hallgató/olvasó) a műalkotás
eseményét belülről formáló erők egyike (tehát nem azonos a művön kívül
maradó „empirikus szerzővel”, aki esztétikai szempontból érdektelen),
és a hőssel és a hallgatóval alkotott viszonyában belsőleg határozza meg
a művészi formát, a mű struktúráját, stílusát. Ez a „mű-immanens”
szerzőfogalom, amely a „szerző halálát” először bejelentő
orosz formalizmussal való kritikai konfrontációban formálódott ki, figyelemre
méltó hasonlóságot mutat az „implikált” vagy „implicit
szerző” („implied author”) Wayne Booth-tól származó
és Paul Ricoeur által tovább fejlesztett fogalmával, amely a „szerző
halálát” újólag (legvehemensebben Roland Barthes elhíresült manifesztumában)
bejelentő korabeli strukturalizmussal szemben fogalmazódott meg.
Letölthető,
nyomtatható (pdf) formátumban:
Kötelező
irodalom:
Mihail Bahtyin: A szerző és a hős (Gutenber Tér 11. kötet),
Gond-Cura Alapítvány, 2004.
Mihail Bahtyin: A hős és a szerző viszonya a hőshöz Dosztojevszkij
műveiben = M. B.: Dosztojevszkij poétikájának problémái, Gond-Cura,
Osiris, 2001, 62–98.
Mihail Bahtyin: Beszédelméleti jegyzetek 1970–1971 =
M. B.: A beszéd és a valóság, Gondolat, 1986, 515–547.
Mihail Bahtyin: A szó az életben és a költészetben, Európa,
1985, 5–54.
Roland Barthes: A szerző halála = R. B.: A szöveg öröme
– irodalomelméleti írások, Osiris, 1996, 50–55.
Michel Foucault: Mi a szerző? = M. F.: Nyelv a végtelenhez,
Latin Betűk, 1999, 119–145.
Paul Ricoeur: A szöveg és az olvasó világa = P. R.: Válogatott
irodalomelméleti tanulmányok, Osiris, 1999, 310–352.
Ajánlott
irodalom:
Gács Anna: Miért nem elég nekünk a könyv?, Kijárat, 2002.
A szerző neve (deKON Könyvek 11.), Ictus, JATE Irodalomelméleti
Csoport, Szeged, 1998.
What is an Author?, eds. M. Biriotti, N. Miller, Manchester
University Press, 1993.
|